wtorek, 17 marca 2020

Claudia Pietschmann- Chmura

Autor: Claudia Pietschmann

Tytuł: Chmura


Liczba stron: 400


Wydawnictwo: Media Rodzina



And all the roads that lead you there are winding
And all the lights that light the way are blinding
There are many things that I
Would like to say to you but I don't know how
I said maybe, you're gonna be the one that saves me
And after all, you're my wonderwall
(Oasis - Wonderwall)


Pamiętam, że bardzo chciałam przeczytać Chmurę od czasu, gdy na kanale Strefa Czytacza usłyszałam o tej książce. Wydała mi się idealną pozycją na ten rozwinięty technologicznie XXI wiek. Kilka dni temu postanowiłam zakupić e-booka, a dzisiaj zagłębić się w lekturę i nie pomyliłam się. Zacznę jednak od początku. O czym jest właściwie Chmura? 
Jest to historia brytyjskiej szesnastolatki Emmy Stone oraz jej rodziny i przyjaciół, którzy wspólnie z nią zmagają się z żałobą po stracie młodszego brata Emmy- Ethana, Ośmiolatek w przypływie lęku pozostawiony sam w domu wspina się na dach, z którego nie raz zjeżdżał po rynnie pod opieką starszej siostry. Tym razem zjazd zakończył się tragedią, a Emma nie może sobie wybaczyć, że nie było jej wtedy przy nim. I tutaj autorka miała możliwość pociągnąć fabułę w stronę kryminału, lecz na szczęście tego nie zrobiła. 
Emma, aby jakoś poradzić sobie z emocjami, zapisuje się na żałobną grupę facebookową, w której zbierają się osoby, które kogoś utraciły. Szesnastolatka postanawia umieścić na niej następujący post:
Cześć, jestem Emma, mam szesnaście lat i straciłam bliską osobę. Tę stronę znalazłam przez przypadek i spodobała mi się myśl, że chociaż wcale mnie nie znacie, to wszyscy przeżywacie ze mną żałobę.
Niedługo później otrzymała komentarz od niejakiego Paula McHancocka, który brzmiał następująco:
To, co dla gąsienicy jest końcem świata, reszta świata nazywa motylem. (Laozi).
Od tego czasu pisują do siebie niemal codziennie. Emma zdaje się wracać do życia, co nie uchodzi uwadze jej przyjaciołom z realnego świata: Mattowi oraz Hazel, wraca do biegania, które było niegdyś jej pasją , wszystko zdaje się wracać na "właściwe tory", a Matt chce być bliżej niej niż kiedykolwiek wcześniej. 
Kiedy Emma zaczyna coraz bardziej angażować się w internetową znajomość, jej rodzice zastanawiają się nad rozwodem i jest to impuls dla szesnastolatki, aby przenieść znajomość z Paulem na "realny grunt". Jednak jedyne co o nim wiedziała to szczątkowe informacje z jego internetowego profilu:
Poważny chłopak w moim wieku spogląda na mnie wielkimi oczami, których koloru nie potrafię określić. Gęste włosy w odcieniu blond opadają mu przekornie na czoło. Błyszczą wilgocią, jakby przyszedł prosto z deszczu. Na twarzy nie znajduję śladu uśmiechu.
I wtedy zaczyna się problem, ponieważ Paul nie chce nie tylko  spotkania z Emmą w "cztery oczy", ale także pokazania swojego wizerunku po przez Skype'a. 
Kim naprawdę jest Paul?
Kogo wybierze Emma: wieloletniego przyjaciela Matta, czy nowego znajomego
z internetu Paula?
Czy rodzicom Emmy uda się ocalić małżeństwo?
Poszukiwanie odpowiedzi na powyższe pytania sprawiły mi wiele frajdy. Chmura to pierwsza książka autorki z którą miałam do czynienia, a już wiem, że chciałabym przeczytać jeszcze coś. Claudia Pietschmann mogła w różnoraki sposób poprowadzić fabułę książki i zakończenie. Jej wybór był ostatnim jaki bym obstawiała, i chociaż był najmniej realistyczny to miał w pewnym sensie rację bytu i coraz częściej pojawia się w powieściach głównie młodzieżowych. Jesteście ciekawi? Jeśli tak to musicie przeczytać tą książkę, ponieważ jest bardzo dobra. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wyzwanie czytelnicze

Podsumowanie kwietnia i maja/ 19 książek/ Jedna skończona seria/ Zachwyt nad twórczością Klaudii Bianek

Cześć. Nie wiem czy to już jakaś "plaga", ale bardzo dużo osób robi podsumowania z dwóch ostatnich miesięcy: (Kwiecień oraz Maj). ...